De skiftende temaer, kan ligeledes afspejles i de kreative plakater, der hvert år bliver designet til festugen. Til at starte med var det den traditionelle panfløjtende figur, der gik igen på de første 19 plakater, med skiftende baggrundsfarve, som kørte fra 1965-1984. Derefter blev pan-figuren en del af logoet, til fordel for et nyt kunstnerisk billede, indtil omkring 1989, hvor pan-figuren helt forsvandt ud fra plakaten.
Kendetegnet ved plakaterne, er at det alle er unikke, enestående og bærer præg af en særlig udvalgt kunsternes udførelser. Det specielle ved plakaterne er, at når først den valgte kunstner er kommet frem til et resultat, ud fra årets tema, bliver plakaten ikke rettet, men brugt som den er.
Dette
har resulteret i mange sjove, forskellige, festlige, kunstneriske og
kreative plakater fra alverdens kunstnere og designere verden over.
Eksempelvis plakaten fra 2012, er skabt af den grammyvindende
coverkunstner og amerikaner, Rob Jones, der især var kendt for sit
design til ”The Wipe Stripes”, fik designet plakaten med den velkendte
skilpadde med huse på ryggen for temaet ”think big”.
0 kommentarer:
Send en kommentar